#FİFİNAL









İlk fragmanı yayınlandığından beri hep çok konuşuldu, hakkında çok şey yazıldı.
Benim Fi ile tanışmam Azra Kohen'in internette konuşmalarına denk gelip bir anda tüm kitaplarını sipariş etmemle gerçekleşti. Okuduğumda çok etkilendim serinin kitaplarında ilerledikçe kendi içimde bir yolculuğa çıktım.
Dizi çıktığında ise herkes ''çok cesur sahneler var'', ''ne! internet dizisi mi?'' yorumlarında bulundu. Bunlardan ziyade beni Azra Kohen'in dizi fikrine yanaşması şaşırttı ve büyük bir ilgi ve merakla diziyi izlemeye başladım. İlk bölümlerde her şey çok güzeldi. Kitabın da verilecek mesajların da iyi yansıtıldığını düşündürdü. Sonrasında ise göze batan farklılıklar, verilmek istenen mesajdan uzaklaşılması kitabı okuyup ardından diziyi izleyen kişilerin hoşuna gitmediği gibi Azra Kohen'in de hoşuna gitmedi ve bu sebeplerle dizi kitap serisinden pek çok konuda ayrışarak final bölümünü 9 Mart 2018 tarihinde yayınladı.
Dizi ve kitaplar hakkında yazmaya kalksam bu yazı uzar gider ki zaten dediğim gibi çok yazıldı çok çizildi. Ben final bölümü hakkında kitaptan bağımsız bir biçimde bahsetmek istiyorum zira akıllarda pek çok soru işareti bırakarak bitirildi.
Yazının bundan sonrasını finali izlemeyenin okumasını önermem çünkü akıllardaki soru işaretlerini kendime göre yorumlayacağım.






Evet Serenay'ın performansı çok iyiydi. Evet SMK'nın dönüşü muhteşem oldu. Evet iki sezon boyunca adalet arayan bu uğurda her şeyinden vazgeçen Özge'nin gülüşüyle hepimizin içi ferahladı. Evet Deniz'in yüce gönüllü muazzam kişiliği dizinin son bölümünde de olsa, azıcık da olsa vurgulandı.
Ama arkadaşım neydi o son Can Manay sahnesi? Onca suçlamayla o ipin ucunu kaçırmayla Can nasıl dışarı çıktı? Bilge mi iyileştirdi? Herkes nasıl unuttu?
Bence bunların hiçbiri olmadı. Bence olay şu:
-Olay Leyla ile Mecnun dizisine döndü ve biz Duru'nun tuzluk olduğunu öğrenmemize ramak kala dizi bitirildi ve her şey en başından beri Can'ın kitabıydı.
Yazık bence biz izleyicilere.
''Tamam SMK Özge olayını bağladık... Deniz ve Duru da kendini çocuklara adadı tamamm... 15 dk kaldı Can'ı napcaz peki? Hmmm tamam Can'ı da şuraya şöyle sıkıştıralım.''
Oldu mu ? Olmadı bence.
Bu finalin üstüne size bu kez dizi değil kitap öneriyorum arkadaşlar... Gidin Azra Kohen'in kitaplarını alın okuyun derim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar