HADİ BE OĞLUM

Merhaba film şefi okuyucuları.

Sizlere Bora Egemen'in yönetmenliğini yaptığı Hadi Be Oğlum filminden bahsetmek istiyorum . Fragmanı izlediğimde Ali'nin oğlu Efe ile iletişim kurma çabası Efe'nin müziğe yatkınlığı Efe'nin özel bir çocuk olduğunu düşündürmüştü. Filmi izlediğimde Efe'nin gerçekten özel bir çocuk olduğunu, otizmli bir birey olduğunu anladım . 
Dahası Efe  “Absolute Pitch”; Türkçede “mutlak kulak” sahibi bir çocuktu. Filmden çıkıp araştırdığımda filmde gerçekten bunların konu alındığını hatta ünlü mutlak kulağa sahip otizmli müzisyen Buğra Çankır'ın hayatından esinlenildiğini öğrendim. Ancak filmde otizm falan hiç vurgulanmadı farkındalık açısından vurgulansa daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum.

Gelelim oyunculuklara. 

Alihan Türkdemir Efe karakterini canlandırıyor ve Alihan o nasıl bir oyunculuktur ! Sen ufacık halinle öyle bir oyunculuğu nerden öğrendin ?

Kıvanç Tatlıtuğ'a söylenecek söz yok zaten . Küfürler ağzına yakışmasa da role muazzam girmişti . Her yüzmeye başladığında Aşkı Memnu'da havuzu dövdüğü sahne gözümün önüne gelse de duyguyu öyle güzel verdi , çocuğuyla göz göze gelmenin bile ne kadar kıymetli olduğunu bize öyle güzel anlattı ki gözlerim defalarca kez doldu.

Yücel Erten zaten usta oyunculuğuyla gönülleri fethetti .

Büşra Develi'nin ise sahnelerinde ve hikayenin onunla ilgili olan kısımlarında çok eksiklik olduğunu düşünüyorum .

Fazla spoiler vermemek için bazı konulara değinmiyorum . Son olarak şunları söylemek istiyorum . Sevgi bu dünyadaki en güçlü şey . Sevin arkadaşlar karşılık göremeseniz de sevin , emin olun her şeyin ilacı sevgi ! Dram sevenler gitsin diyip filmi indirgemeyeceğim. Bence sevgiye değer veren herkes bu filme gitmeli . 

Yorumlar

  1. Kıvancın havuzu dövdüğü sahne �� Aynısı izlerken benim de gözümde canlandı, Efe de minnaklığına rağmen çok başarılı gercekten ama dediginiz gibi konu bütünlüğü açısından bana da eksik geldi. Otizme dikkat cekme açısından da biraz eksik kalmış daha öğretici olabilirdi. Ama dediğiniz gibi sevgiye değer veren herkes gitmeli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için teşekkür ederiz . :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar